Monday, May 12, 2008

peranan anda sebagai kaum muda

aku bebaru nih ade lah pergi ke cawangan UMNO kat tempat aku membesar, bukan tempat aku mengundi pasal aku mengundi jauh kat seberang sana, kalau balik mengundi dapat RM200 so skrang tak dapat RM200 lagik, malas lah nak masuk sana,

pastuh ada lah satuh mamat kerek pakai baju tertulis ayat 'Caya Pak Lah' aku rasa ini dari perhimpunan belia kat Stadium Putra Bukit Jalil 31 Januari 08, ari tuh...yang ni keje budak black belt taekwando tu la, Azalina, pengacara masa tu aku rasa Azley Apek Iskandar si kelakar, ade ke sikit-skit cheer 'cayo Pak Lah' pergh time tuh aku baru balik Arab Saudi, aku rasa kalau laungan macam itu selalu aku tgk si bangang takder otak kat dunia arab yang asik membuat tunjuk perasaan mengangkat senjata, kini kat Malaysia aku tgk depan mata aku, aku pun bengap silap pergi event ke situ plak......

so berbalik lah masa aku nak mendaftar masuk UMNO tuh memacam lah mamat nih tanya aku, rasa menyirap plak, mentang2 aku cuma bawak keta bapak aku jek BMW 7 series a.k.a Honda c70, sial betol pastuh da kata kene ade endorsment sume dari orang dalam nak masuk UMNO, lagik satu kene maki kat depan orang sume

so aku membawa lah hati yang lara nih ke Pusat Parti keadilan kat Muar, pejabat macam nak roboh, aku tgk lagi bagus reban ayam aku jahit pakai dawai depan umah aku, so aku bagi salam la kat sini memacam plak da tanya aku macam aku alien baru turun dari bulan, aku ingat BN je ade Birokrasnisme, Keadilan pun dan ade Red tape, aku ingat nak wat parti sendiri, tapi orang buta huruf macam aku nih mane tau nak buat perlembagaan, ape tah lagi nak pergi pejabat ROC lagi, lahir dah la kat FELDA tempat Mawi slalu karaoke,

so aku menyeru lah semua kaum Muda nih kat luar sana pepakat pergi mendaftar pergi ke pejabat UMNO daftar jadi ahli, pastuh buat EGM minta jadi ketua bahagian, kalau ketua bahagian tolak anda boleh tempelak daorang iaitu bukan sahaja tolak kiter sebagai kaum muda tetapi sebagai pengundi aku pasti 4tahun lagik semua ketua bahagian ni masuh sama kat takuk lama iaitu lembah kekalahan,

kalau umum selalu tau, selalu kawan semasa senang nih senang dapat, kawan susah memang susah nak carik, so anda kaum muda kat luar sana buat tugas anda, kalau kita nak tukar suatu sistem tu, kite masuk sistem tu, macam CIA buat kat dunia...semua ketua bahagian tu kalau xpaham bahasa yang dah kalah esp. kalau masih nak duduk kat kerusi empuk tuh, kita kebumi aje ngan kerusi da tuh, bengap betol daorang nih...

pastuh kite bwak ke Mesyuarat Agung tu, kita pakat pangkah si beruk jalanan dan beruk tetida kat atas pokok, yang pemandu kapal selam malaysia tuh kita hantar ISA pasal bunuh orang cantik tak tentu pasal, kurang satu awek lawa kat Malaysia nih, nasib baik Fazura ade tetek besar ngan Rosyam Nor yang suka tarik nafas gune hidung sebelah kanan.

pastu aku rasa selepas tuh, kite ikut arus perdana

kalau kite xberjaya, kite wat solat hajat reramai panjangkan umur kite sendiri untuk ganti daorang sume lepas daorang mati...

1 comment: